Caldic en Acatris logo samen-1

Acatris en Caldic: Stronger in Food Solutions

1 February 2018 - Rotterdam, Nederland – Caldic en Acatris, een vooraanstaande leverancier van ingrediënten, diensten en oplossingen voor de voedselverwerkende industrie, hebben overeenstemming bereikt over betreffende de overname van Acatris door Caldic. De voltooiing van deze overeenkomst onderstreept de visie van Caldic om een full-service en klantgerichte distributeur in Food te zijn.

Acatris is gevestigd in Bunschoten, Nederland en Mechelen, België. Met deze overname versterkt Caldic het assortiment single ingrediënts en stabilisatorsystemen. Bovendien verrijken de state-of-the-artgeavanceerde faciliteiten van Acatris de klantspecifieke productie- en verwerkingsdiensten die Caldic biedt, zoals productontwikkeling, mengen, malen, herverpakken   en zeven van producten.

Caldic Ingredients Benelux biedt momenteel complete en tailor-madeop maat gemaakte diensten aan vanuit hun laboratoria en testkeukens in Oudewater, Nederland en Hemiksem, België. Na marktontwikkelingen heeft het een leidende positie opgebouwd op het gebied van bakkerij-, zuivel-, hartige- en nutritionele producten, zoetwaren, dranken en diervoeders. "De dienstenportefeuille van Acatris en hun sterke gevestigde partnerships in deze markten zullen ons een veel sterkere aanwezigheid in de Benelux geven", zegt Paul Veth, Director Ingrediënts Europe bij Caldic BV.

Olav van Caldenborgh, CEO van Caldic, legt de strategie achter deze acquisitie met groot enthousiasme uit: "Onlangs hebben Caldic Belgium en Caldic Ingredients in Nederland hun krachten gebundeld door één Benelux-team te vormen, om zo een nog betere service aan klanten en een sterkere marktbenadering voor leveranciers te garanderen . De toevoeging van deDe  op maat gemaakte en innovatieve Acatris-oplossingen sluiten hier perfect op aan. Het versterkt onze positie in de markt en ik ben ervan overtuigd dat zowel onze klanten als leveranciers ervan hiervan zullen profiteren."

Bert Piëst, CEO van Acatris, betuigt zijn tevredenheid over deze overeenkomst: "De klantgerichte visie van Caldic sluit perfect aan bij de identiteit van Acatris en geeft Acatris de mogelijkheid om zijn eigen functionele blends via de internationale Caldic-distributiekanalen geografisch uit te breiden". Eric van de Hoek, COO bij Acatris, voegt hieraan toe: "Door onze krachten te bundelen, creëren we een zeer solide basis met grondige kennis van producttoepassingen en een volledig toegewijd team voor de voedings- en voedingsindustrie. Ik heb veel vertrouwen in het toekomstige succes en de groei van ons bedrijf onder de vlag van Caldic ".

Beide bedrijven zullen voorblijven vanuit hun bestaande kantoren, magazijnen en productielocaties blijven werkenopereren, teneinde de continuïteit van de goede relaties met klanten en leveranciers te borgen.

More information about our food solutions?

Please contact our sales team:

t: +31 (0) 33 298 2034 (NL) or

t: +32 (0) 15 40 01 75 (B)